18. Yüzyıl Gerçeğine Uygun Binlerce Kostüm

Filmin çekimlerinde görev yapan yüzlerce figüranın otantik giysilerinin hazırlanması görevini Kostüm Tasarımcısı Penny Rose üstlendi. Ünlü tasarımcının özenle seçtiği kıyafetleri giyen figüranlar, mum ışıklarıyla donatılmış taverna sahnesi başta olmak üzere çeşitli sahnelerde boy gösterdiler.

“Dead Man's Chest”in çekimleri boyunca giysiler konusunda son derece titiz davranan Penny Rose, kamera karşısına geçecek her karakterin üzerindeki her giysiyi tek tek onayladı. Bunu yaparken o aktörün bir star veya figüran olmasına bakmadı. Başrol oyuncularıyla figüranların giyeceği kıyafetlerin özellikle yıpranmış görünümlü olmasına özen gösterdi.

“Dead Man's Chest” ve “Pirates III”te kullanılacak kostümlerin toplam sayısı 8.000'i buluyordu. Penny Rose bu zor işin üstesinden gelmek için kostüm departmanıyla koordineli şekilde çalıştı. Penny Rose'un ekibinde Yardımcı Kostüm Tasarımcısı John Norster, Kostüm Süpervizörü Kenny Crouch, kalabalık bir kesici, boyamacı, kostüm yıpratıcı, satın almacı, deri yapımcısı ve asistanlar yer aldı.

Öncelikli amacının, kostümlerin en ince detayına kadar dizayn edilmesi, sanki 18. yüzyılda üretilmiş duygusu vermesi olduğunu ifade eden Penny Rose, “Dead Man's Chest”teki giysi tasarımlarını hazırlarken nasıl bir yaklaşımdan yola çıktığını şu sözlerle açıklıyor:

“Benim için önemli olan gerçekçilikti. Filmde anlatılan öyküde bol miktarda fantezi unsuru vardır ama bu durum giysiler konusunda sözkonusu değildir. Bir periyod/dönem filminin kostümlerinde yıpranma ve eskilik konusu hayati önem taşır. Kamera önüne geçecek insanların sanki dükkandan yeni çıkmış gibi görünmesinden hoşlanmam. Bu gerçekten çok özel bir uzmanlık alanıdır ama bazı periyod filmlerinde hak ettiği kadar önem verilmez. Eskimişlik ve kullanılmışlık duygusunun ayakkabılara kadar her alanda olmasını isterim. Bir ayakkabıyı çimento mikseri içine sokmalısınız ki, en az beş yıldır giyildiği duygusunu verebilsin.”

Penny Rose'un seçtiği kostümlerin bir özelliği de, filmin baş karakterlerinin geçirdiği değişimi temsil etmesidir. “Dead Man's Chest”in genç aşıkları Will Turner ile Elizabeth Swann'ın giyim tarzları ilk filmden belirgin olarak farklıdır. Buna karşılık Johnny Depp'in oynadığı Kaptan Jack Sparrow'un giysilerinde birkaç yeni ayrıntı dışında radikal bir değişiklik gözlenmez.


Kaptan Jack Sparrow karakterinin dünyaca ünlü dış görünümünde kendi payının da olduğunu belirten Johnny Depp, bu karakteri yaratırken Rolling Stones grubunun efsanevi gitaristi Keith Richards'tan esinlendiğini ifade ederek şöyle konuşuyor:

“Keith Richards giyim tarzı açısından çok farklı bir insandır. Ne zaman onunla bir araya gelme fırsatı bulsam, mutlaka saçlarının şurasına burasına yeni birşeyler bağladığını görürüm. `Bunu nerden buldun?' diye sorduğum zaman, `Ah, onu Bermuda'dan almıştım' gibilerinden bir cevap verir. Jack Sparrow karakterini yaratırken çıktığı yolculuk ve maceralarda gördüğü şeyleri alarak saçına başına takan bir karakter olmasını düşündüm. Saçına taktığı her incik boncuğun bir öyküsü olmalıydı. Örneğin bandanasının kenarından sallanan kemik, bir rengeyiğinden aldığı incik kemiğidir. Ayrıca çeşitli boncuklar, bir piliç ayağı, bir verimlilik sembolü, tuhaf hayvan kuyrukları gibi tuhaf görünümlü takılar da vardır. Bunları nereden bulduğu konusu ise açıklanmaz.”

Penny Rose'un, filmde Orlando Bloom'un giydiği kıyafetler konusundaki yorumu ise şöyle: “İlk filmde Will Turner karakteri, Vali'nin kızıyla flört etmekte olan genç ve yakışıklı bir nalbanttı. Bu filmde daha olgun ve heyecan verici görünümü vardır. Bunu sağlamak için Orlando ile bir araya geldik. Will karakterinin biraz daha sofistike görünüm kazanmasını düşündük. Filmin büyük bölümünde kendisini daha güçlü gösteren zeytin yeşili renkli deri korsan kıyafeti giymesine karar verdik.”

Will Turner rolünde oynayan Orlando Bloom'un filmdeki kıyafetleriyle ilgili yorumu ise şöyle: “Will karakterini bambaşka bir düzeye taşımak suretiyle Penny büyüleyici bir iş yaptı. Bu filmde onu daha serbest ve rahat kıyafetler içinde görüyoruz. Will için seçtiğimiz deri kıyafet için korsan çağlarının motosikletçi ceketi diyebiliriz. İlk filmdeki uzun deri kıyafetler içerisindeyken kılıç dövüşü yapmak epeyce zorluk oluşturuyordu. Bunun önüne geçmiş olduk. Penny'nin sadece Will için değil, tüm karakterler için uyguladığım yaklaşımın onlara canlılık kattığını düşünüyorum.”

Kostüm Tasarımcısı Penny Rose, “Dead Man's Chest”te Keira Knightley'in üç farklı görünümü olduğunu belirterek Elizabeth Swann karakterini nasıl giydirdiğini şöyle anlatıyor:

“Elizabeth karakterinin üç farklı görünümü olmasının temelinde en çok değişen ve olgunlaşan karakter olmasının payı vardır. Keira bu konuda son derece istekliydi. Filmin büyük kısmında erkek kıyafeti giymeyi de kendisi talep etti. Aynı zamanda çok güzel gelinlik de giydi ama gelinliğini sadece yağmurda sırılsıklam olmuş haliyle görebiliyoruz.”

Penny Rose ile daha önce “Pirates” ve “King Arthur”de beraber çalıştığını söyleyen Keira Knightley, ünlü kostüm tasarımcısı hakkındaki düşüncesini şu sözlerle dile getiriyor:

“Açıkçası hayatımı hep onunla geçirmiş gibi hissediyorum ve böyle olmasını da çok seviyorum. Penny Rose her anlamda bir mükemmelcidir. Bu filmle ilgili en sevdiğim aşamalardan birisi, çekimler öncesinde Penny ile birlikte yaptığımız kostüm provaları oldu. Yüzlerce kostüm arasından seçim yapmak çok zevkliydi. Bir düğmenin olması gereken yerden iki milimetre oynaması halinde bile hemen müdahale ederek yerini değiştiriyordu. Sözünü geçirmesini bilen bir lady olduğu açıkça ortadaydı. Böylesine güçlü bir insanla beraber çalışmaktan memnun oldum.”

Bill Nighy'nin portresini çizdiği Davy Jones karakterinin fiziksel detaylarının bilgisayar ortamında hazırlanmasına rağmen, Penny Rose bu karakter için de ayrı bir kostüm hazırladı. Penny Rose'un hayata geçirdiği bu kostüm, Davy Jones karakteriyle ilgili çalışmayı yapan Industrial Light & Magic adlı efekt şirketi için model oluşturdu. Bill Nighy'i bu kostüm içinde en ince detayına kadar fotoğrafladıktan sonra bilgisayar ortamındaki çalışmaya geçtiler. Penny Rose'un hazırladığı kostüm olmasaydı, gri referans giysileri üzerinde konsept oluşturmak imkansız hale gelecekti.

Hiç yorum yok: